09.04.2019

Bojujete s bolesťami hernionovanej medzistavcovej platničky? Endoskopická operácia chrbtice znamená len drobný rez, cez ktorý odstránime vysunutú časť platničky. Bolesť ustupuje takmer okamžite. Aj o tom je algeziológia a najmodernejšie spôsoby liečby chronickej bolesti.

V prvom kroku ide o správnu diagnostiku príčiny bolesti pomocou intervenčných techník a následný komplexný terapeutický postup – liečbu bolesti.
Samotná diagnostika aj liečba prebiehajú pod ultrazvukovou alebo röntgenovou kontrolou. Do diagnostikovaného miesta sa ihlou veľmi presne vpichne malé množstvo lokálneho anestetika a tým sa potvrdí, či je to miesto skutočným zdrojom problému. Na základe toho sa zvolí liečba, ktorá už skutočne závisí od konkrétnej diagnózy.

V mnohých prípadoch vieme odstrániť aj príčinu bolesti:

• podávaním kortikoidov do bolestivých miest – čím sa zmierni zápalová reakcia, prerušíme tým bludný kruh, ktorý má za následok špirálový efekt intenzity bolesti
  • alebo radiofrekvenčnou abláciou.

Intervenčná liečba bolesti je veľmi efektívnou liečbou práve preto, že prináša úľavu presne v pôvode bolesti.